zondag 27 maart 2011

Nationale 1 Stoumont

 Ik had mezelf voorgenomen als H20'er al de nationale wedstrijden te lopen in HE, vandaag stond ik dus aan de start van een 15.3km lange wedstrijd met 440m, dat kon tellen. Ik had me voorbereid op een lange wedstrijd, maar dit lag toch wel een beetje buiten de verwachtingen. Bon, vol goede moed vertrokken maar direct fout aan post 1, vond het daar wat verwarrend maar geen erg, ik stond tenslotte zonder al te veel ambitie aan de start.
Post 4 neem ik volgens mij een slechte wegkeuze, door het veld was beter geweest. Post 7 verwar ik de paden en loop recht naar beneden. Vanaf dat moment heb ik mezelf verplicht om de concentratie erbij te houden. Naar post 15 zie ik de groene strepen niet en kom ik bijna terug op de weg uit. Dan gaat het weer redelijk vlot tot de laatste kilometers, waar ik veel domme fouten maak bij gebrek aan concentratie en uiteraard vermoeidheid. Niet echt tevreden aan de aankomt, zeker nog 10' laten liggen maar ik moet zeggen dat ik er van genoten heb en er weer een goede training heb opzitten. Nu zal het duren tot het trainingskamp in Polen (9 - 15 april) voor ik weer een kaart in mijn handen krijg.

Resultaten
Kaart Deel 1
Kaart Deel 2

Toon zit momenteel met Benjamin A. in Finland, waar ze een week keihard gaan trainen en ook deelnemen aan de selecties voor Tiomila. Bij hun club Rajamaen Rykmentti zijn er zo'n 40 oriënteurs ( Juniors, Seniors en Masters die zich nog jong voelen) die moeten vechten voor de 20 felbegeerde plaatsen in de befaamde aflossing. Deze selectie op zich zou al een hele eer zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten